Sivut

maanantai 20. joulukuuta 2010

Minäminäminä.

Oli tosi kiva lukea Iidan tekemä "50 asiaa minusta" sen blogissa, joten vien törkeästi idean ja teen samanlaisen. Laitan sekaan myös kuvia, kun tänään otin ihan itse itsestäni self-portrait -henkisiä kuvia joulun kunniaksi. Onhan blogi ollut jo täynnä eläinkuvia, niin juhlistan nyt omaa komeuttani kuvien kera. Eli 50 asian maraton alkakoon!

1. Minua on sanottu Hekeksi jo tarhaikäisestä saakka.
2. Lempieläimeni on tapiiri (yllättäen).
3. Koko äidin suku on kotoisin Etelä-Pohjanmaalta ja isän puoli on helsinkiläisiä, joten olen puoliksi pohojammaalainen ja opin äidiltäni kiroamisen jalon taidon.
4. Inhoan ja pelkään palovammoja yli kaiken.
5. Minulla on luonnostaan tummanruskea tukka, joka ei kuulemma sovi minulle.
6. Uhkasin pienenä alkaa hovinarriksi isona.
7. Olen asunut vuoden Jurvassa ja se oli elämäni paskin kokemus.
8. ...Opiskelin siellä sen vuoden ajan kuva-artesaaniksi, mutta oli sekin ihan väärä ala, koska haluan tehdä isona jotain, jossa saa ajatella omilla aivoilla.
9. Minulla on kauhian pienet jalat, kädet ja korvat verrattuna muuhun ruumiiseen.
10. Inhosin kissoja 15-ikävuoteen saakka, nyt niitä on kaksi enkä halua olla koskaan enää ilman kissoja <3

Photobucket

11. Minulla on ollut lemmikkinä ötököitä ja tulee varmasti olemaankin. Keräsin niitä jo pienenä ja edelleenkin pidän niitä aika uskomattomina luonnon luomuksina, vaikka muiden mielestä ne olisi rumia.
12. Kun olin joku 12-14v., niin minulla oli 40 hamsteria.
13. Lempibändini on Faith No More, lempiartistini Mike Patton ja minulla on niskassa tatuointi, joka on yhden japanilaisen (tosi hyvän) bändin erään cd-kannen logo.
14. Otin ensimmäisen tatuoinnin ollessani 14v., äiti kannusti vieressä ja jännitti perhanasti!
15. Piirsin pienenä ihan koko ajan, mutta Jurvassa meni maku siihen hommaan, kun joutui tekemään sitä liukuhihna-työskentelynä. Olen kyllä yrittänyt aloittaa uudestaan.
16. Haluaisin osata askarrella, mutta olen oikeasti tosi huono siinä :D
17. Tykkään kovasti perheestäni, vaikka olikin ensin hankala lähentyä isän kanssa äidin kuoleman jälkeen, mutta isä ja mummo on ihanimpia.
18. Äitini oli paras ystäväni, vaikka oltiin ihan erilaisia. Hoidin äitiä kaksi vuotta kotona, kunnes hän menehtyi.
19. Olen seurustellut ensi maaliskuussa kaksi vuotta Jeren kanssa, joka on oikea kultakimpale ja maailman rakkain <3
20. Olen ainoa lapsi ja olen aina haaveillut sisaruksista, joita olisi voinut pienenä hakata ja isona tykätä.

Photobucket

21. Katson kamalat määrät elokuvia ja sarjoja, usein Jeren kanssa, mutta harrastin sitä myös ennen kuin tiemme kohtasivat. Se on vähän niin kuin harrastus.
22. Kuuntelin teininä japanilaista musiikkia ja minusta ne visual-miehet oli siistejä. Nykyään onneksi tiedän paremmin, että hyi ei.
23. Kärsin paniikkihäiriöstä, sosiaalisten tilanteiden pelosta, julkisten paikkojen pelosta ja yleisestä ahdistuksesta. Ne on puhjenneet kolmesti, mutta nyt saan onneksi syödä lääkettä vuosikausia ja selviän näiden asioiden kanssa.
24. Inhoan siivoamista, mutta teen sitä pakon edessä. Tykkään siisteydestä, mutta inhoan tavaroiden siirtelyä ennen sitä kivaa jynssäys-tilannetta.
25. Muhin suihkussa yleensä yli puoli tuntia, mutta ei kerrota kenellekään. Siellä on vaan niin ihanan lämmin ja märkää.
26. Inhoan pullaa ja omenapiirakkaa. En syö leivoksia oikein muutenkaan, ellei ne ole donitseja.
27. Addiktoidun helposti eri ruokiin ja juomiin. Joskus söin vain kana-kolmiovoikkareita, joskus vain mansikkajogurtti-muromysliä ja nykyään kaapissa on pakko olla mehukatti-hedelmämössöä aina.
28. En juo alkoholia ollenkaan.
29. Tykkään neitijutuista, eli meikeistä, koruista ja vaatteista. Jos olisi liikaa rahaa, niin tarvisin 60-neliöiden krääsähuoneen niille. Kuitenkin meikkaan ehkä kerran viikossa, en tuhlaa kaikkia rahoja vaatteisiin ja yleensä näytän rekkamiesnaiselle.
30. Innostun herkästi, mutta stressaan vielä herkemmin ties mitä turhuuksia. Onneksi sentään osaan kans ilahtua ikihyviksi yhtä turhista asioista.

Photobucket

31. En ole koskaan matkustellut, olen käynyt vain luokkaretkellä Norjassa kääntymässä sekä laivalla Ruotsissa ja Virossa.
32. Äiti osteli minulle lemmikkejä, kun olin ihan pieni. Se käytti minua tekosyynä, että "Heke haluaa sheltin, Heke haluaa kissan, Heke haluaa akvaarion..." :D Maksoin 3-vuotiaana koirastani puoli miljoonaa, kun haettiin sheltti, eli ojensin kasvattajalle 50 penniä.
33. Äitini oli ammatiltaan eläintenhoitaja, valokuvaaja ja laborantti. Jos vielä innostun labrapuolesta, niin oltaisiin ihan samiksia, vaikka luonteiltamme oltiin ihan eri planeetoilta.
34. Olen raksamiehen tytär, eli osaisin tehdä ihan itsekseni pintaremontin asuntoon ja olen ihan ylpeä siitä.
35. Ikuisuushaaveitani on poreallas, vaahtokylpyamme, höyrysuihku ja yksityinen hieroja (joka tulisi vaikka keskellä yötä hieromaan datausniskan kuntoon).
36. Pystyn nukkumaan ihan älyttömiä määriä, joskus jopa 20h vuorokaudesta.
37. Tykkään valokuvata eläimiä ja ihmisiä. Haluaisin olla ammatiltani se tyyppi, joka perse pystyssä kökkii kamalassa säässä viidakossa puskassa räpsimässä kuvia harvinaisesta ötökästä national geographicille. Muttei taidot taida riittää niiku ikinä, koska valokuvaus on vaan harraste enkä ole erityisen hyvä siinä.
38. Osaan kirjoittaa runoja tosi hyvin, mutta inhoan runoja. Siksi ne on aina silkkaa komediaa.
39. Olen kiltti ja naiivi, joskus se harmittaa, mutta joskus on ilahduttavaa olla tyhmempi ja yksinkertaisempi kuin muut.
40. En suutu lähes koskaan ja jos suutun, niin en korota ääntäni vaan hymyilen ja menen muualle mököttämään.

Photobucket

41. Juon kaikkina muina vuodenaikoina paitsi kesällä koko ajan vaniljateetä tai vaniljakappussiinoa.
42. ... Inhoan kesää, ellei ole pilvistä.
43. Puhun eläimille ihan kuin ne tajuaisivat jotain, keksin niille lauluja ja tykkään niistä vähän liikaa. Ne on ihana lisä elämään, koska niiltä saa aitoa rehellisyyttä ja aitoja tunteita.
44. Vaikutan irl tylyltä, koska olen se hiljainen, joka tarkkailee taustalla ja antaa show-miesten/naisten olla äänessä.
45. Minusta kauneinta taidetta on sarjakuvat, varsinkin jos niistä tehdään vähän enemmän vaivalla tauluja ja teoksia. Ah se tussaaminen ja dramaattisuus!
46. Lempielokuvani on Terminator 2. Tykkään Alien-elokuvista sekä action-elokuvista, joissa on legendaarisimpia bodareita pääosissa. Katson myös paljon lasten elokuvia ja animaatioita.
47. Inhoan animea ja mangaa, paitsi yksi animesarja on hyvä, jossa kissa seikkailee ja ne jaksot kestää ehkä 3min. Oliskohan Chii:n seikkailut tai vastaava.
48. En ole sivistynyt ja yleistietoni on aika kehnoa.
49. Lempiruokani on Hesen kanasalaatti kahdella paprikamajoneesilla.
50. Haluaisin isona perustaa rehdisti hyvän eläinkaupan, jonka omistaisin ja jossa eläimillä olisi jo liikkeessä tarpeeksi hyvät tilat. Tai sitten haluaisin olla maskeeraaja teatterissa tai tehdä maskeerauksia zombie-elokuviin.

Photobucket


... Siinä tulikin paljon faktaa. Kyllä sai hetken aikaa miettiä, mutta kivoja tämmöset on kuitenkin.

Sen verran uppausta, että tänään hain vihoviimeiset jouluhommat kyliltä ja nyt sitten tursuaa aivoista ihan kokonaan jouluhönpötykset, en tasan lähde enää etsimään yhtäkään lahjaa. Ellei tule jotain ihan liian superia mieleen. Olen säästellyt lahjoja, että saan pakata ne hyvissä fiiliksissä, koska rrrrakastan paketoimista. Ehkä huomenna paketoin nyt sitten loput miljoonat lahjukset ja nautin siitä täysin rinnoin. Ja aatonaattona menemme mummolaan, jossa syödään (kai) ja jaan kaikille lahjat. Toivottavasti on ihan kivat small talkit, mummo hyvässä kunnossa ja olisi ihkua, jos Jerekin pääsisi paikalle. Meillä on niin pieni ruppana perhe, että tommonen pieni lisäys avekkina kelpaa meidän juhlimisiin. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti